Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 371 g
Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 371 g
Reihe: Contributions to Management Science
ISBN: 978-3-7908-1165-0
Verlag: Physica-Verlag HD
The authors take diverse approaches to studying Mittelstand companies. This book contains mostly qualitative papers, survey-based papers as well as papers based on case studies.
Zielgruppe
Research
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
I The Environment of the German Mittelstand.- 1. How Important is the Mittelstand for the German Economy?.- 2. Legal Organizational Forms of Mittelstand Companies.- 3. Public Support for the German Mittelstand.- 4. Venture Capital as One Solution for the Capital Structure Problem of the Mittelstand.- II Management of Mittelstand Companies.- 5. Medium-sized Firms in Germany — A Perspective on their Strategic Orientation.- 6. Management and Organization in the German “Mittelstand” Company.- 7. Marketing in the German Mittelstand — Findings from Case Studies.- 8. Integrated Supply Chain and Innovation Management in the German Mittelstand.- 9. Financing the German Mittelstand.