Liebe Besucherinnen und Besucher,

heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien

Stringfield | Closing the Achievement Gap | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 136 Seiten

Stringfield Closing the Achievement Gap

A Special Issue of the journal of Education for Students Placed at Risk
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-135-48230-5
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

A Special Issue of the journal of Education for Students Placed at Risk

E-Book, Englisch, 136 Seiten

ISBN: 978-1-135-48230-5
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Closing the Achievement Gap is made up of six articles. The first paper examines Cleveland's restructuring initiative in light of two theories on early adolescent development: person-in-environment theory and the focal theory of change. This is followed by a study that illustrates the difference in academic performance between low-income children and their peers, minority children and their classmates, and those schools that serve a majority of children from low-income families and those that serve a more advantaged population. The third article summarizes key findings of a study that examined the reform efforts of three large urban school districts and a portion of a fourth that had been successful in improving student achievement and reducing racial achievement gaps. It also discusses the implications for research and technical assistance. Next, survey data on 15,800 high school students from three urban school districts is used to investigate the impact of school-level support for higher educational attainment and school racial composition on students' actual educational aspirations. The final article explores whether reading books during summer vacation improves fall reading proficiency and whether access to books increases the volume of summer reading.

Stringfield Closing the Achievement Gap jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Volume 9 Number 2, 2004Contents: P. Poncelet, Metis Associates, Restructuring Schools in Cleveland for the Social, Emotional, and Intellectual Development of Early Adolescents. G.W. McGee, Closing the Achievement Gap: Lessons From Illinois' Golden Spike High-Poverty High-Performing Schools. J.C. Snipes, M.D. Casserly, Urban School Systems and Education Reform: Key Lessons From a Case Study of Large Urban School Systems. J.T. Yun, M. Kurlaender, School Racial Composition and Student Educational Aspirations: A Question of Equity in a Multiracial Society. J. Kim, Summer Reading and the Ethnic Achievement Gap. J.P. Van Haneghan, S.A. Pruet, H.J. Bamberger, Mathematics Reform in a Minority Community: Student Outcomes.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.