Straub | Reasons for Frequent Failure in Mergers and Acquisitions | Buch | 978-3-8350-0844-1 | sack.de

Buch, Englisch, Deutsch, 227 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g

Straub

Reasons for Frequent Failure in Mergers and Acquisitions

A Comprehensive Analysis
2007
ISBN: 978-3-8350-0844-1
Verlag: Deutscher Universitätsverlag

A Comprehensive Analysis

Buch, Englisch, Deutsch, 227 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g

ISBN: 978-3-8350-0844-1
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


Despite the goal of performance improvement, results from mergers and acquisitions (M&A) are often disappointing. Numerous empirical studies show high failure rates of M&A deals. Studies are mostly focused on individual determinants. The literature therefore lacks a more comprehensive framework that includes different perspectives.

Using four statistical methods, Thomas Straub shows that M&A performance is a multi-dimensional function. For a successful deal, the following key success factors should be taken into account:
• Strategic logic which is reflected by six determinants: market similarities, market complementarities, operational similarities, operational complementarities, market power, and purchasing power.
• Organizational integration which is reflected by three determinants: acquisition experience, relative size, cultural compatibility.
• Financial / price perspective which is reflected by three determinants: acquisition premium, bidding process, and due diligence.
All 12 variables are presumed to affect performance either positively or negatively. Post-M&A performance is measured by synergy realization, relative performance (compared to competition), and absolute performance.

Straub Reasons for Frequent Failure in Mergers and Acquisitions jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Reasons for M&A Failure - a Comprehensive Model

Strategic Management

Market similarities, Market Complementarities, Operational Similarities, Operational Complementarities, Market Power, and Purchasing Power

Organizational Behavior

Acquisition Experience, Relative Size, Cultural Compatibility

Financial / Price Perspective

Acquisition Premium, Bidding Process, and Due Diligence

Quantitative Research

Partial least squares (PLS)

Comprehensive Model using Structural Equation Modelling

Comprehensive Performance Measure


Dr. Thomas Straub ist Professor für Unternehmensführung und Organisation am Fachbereich Wirtschaft und Verwaltung der Fachhochschule Bern



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.