Buch, Englisch, 288 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 409 g
American Schools, Race, and the Paths of Good Citizenship
Buch, Englisch, 288 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 409 g
ISBN: 978-0-520-28567-5
Verlag: University of California Press
Using case studies from around the country, Clif Stratton deftly shows that public schooling and colonialism were intimately intertwined. This book reveals how students—from Asians in the U.S. West and Hawai‘i to blacks in the South, Mexicans in the Southwest, and Puerto Ricans in the Caribbean and New York City—grappled with the expectations of citizenship imposed by nationalist professionals at the helm of curriculum and policy. Students of American history, American studies, and the history of education will find Education for Empire an eminently valuable book.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction: Good Citizens
1 • Geography, History, and Citizenship
2 • Visions of White California
3 • Hawaiian Cosmopolitans and the American Pacific
4 • Black Atlanta’s Education through Labor
5 • Becoming White New Yorkers
6 • Colonial Citizens, Deportable Citizens
Epilogue: Knowledge and Citizenship
Notes
Works Cited
Index