Buch, Englisch, 291 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5856 g
Buch, Englisch, 291 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5856 g
Reihe: Springer Series in Fashion Business
ISBN: 978-981-10-2439-9
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Technologie der Textilverarbeitung und Faserverarbeitung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
Weitere Infos & Material
Green Fashion Retail.- Key Aspects of Sustainability in the Fashion Retail.- Closed Loop Production- A Literature Review.- Impact on Sustainablity: Production vs. Consumption.- Sustainable Manufacturing for Fashion Retailers.- Impact of Sustainable Manufacturing Standards for Retail Brands.- The Prosumer Concept in Fashion Retail: Potentials and Limitations.- The Second Hand Market for Fashion Products.- Collaborative Consumption 2.0: An Alternative to Fast Fashion Consumption?.- Cross Industry Learnings: What Fashion Retail can learn from the Used Car Industry?.- The Value Chain of a Branded Second Hand Store--Possible Activities to Be Integrated by a Conventional Fashion Brand.- Case Study: Loop Extension at Filippa K.- The Role of Social Media for a Sustainable Consumption.- Potentials of a Fashion FTrace App.- Case Study: Total Transparency at Honestby.com.