Buch, Englisch, Band 25, 256 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1240 g
Identification, Assessment, and Outcomes
Buch, Englisch, Band 25, 256 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1240 g
Reihe: Neuropsychology and Cognition
ISBN: 978-0-306-48379-0
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erziehungsberatung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik Hochbegabtenförderung
Weitere Infos & Material
1. Learning Disabilities, Giftedness, and Gifted/LD.- 2. The Identification of Gifted Students with Learning Disabilities: Challenges, Controversies, and Promising Practices.- 3. Unraveling the Mysteries of GLD: Toward the Application of Cognitive Theory to Assessment.- 4. Linking Assessment and Diagnosis to Intervention for Gifted Students with Learning Disabilities.- 5. Dyslexia and Visual Spatial Talents: Are They Connected?.- 6. To Read but Not to Read: Identifying and Understanding the Nature of Poor Reading Comprehension in Children.- 7. Gifted Adults with Learning Disabilities in Postsecondary Settings.- 8. Compensation Strategies Used by High Ability Students with Learning Disabilities.- 9. Summoning Up the Spirits from the Vast Deep: LD and Giftedness in Historic Persons.- 10. Interventions Work, But We Need More!.