Stephenson | Essential RenderMan® fast | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 317 Seiten, eBook

Reihe: Essential Series

Stephenson Essential RenderMan® fast


Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-4471-3800-6
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 317 Seiten, eBook

Reihe: Essential Series

ISBN: 978-1-4471-3800-6
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



RenderMan has long been associated with top-end film production and is an essential tool for creating many of the effects and images in recent animated films (such as Final Fantasy, Monsters, Inc., Stuart Little, Pearl Harbour and Dinosaur). RenderMan is widely available and, with the demand for higher quality images, is now used by computer-based artists at all levels of the graphics industry. Essential RenderMan fast is a practical introduction to producing images using a RenderMan renderer, and getting the most from RenderMan. You will gain access to the power of RenderMan, which has previously only been available to the elite of the Computer Graphics community! With plenty of illustrations and hands-on examples, Ian Stephenson: gives an overview of RenderMan.- explains how scenes are described.- illustrates (among other things) how to create surfaces; colour; lighting; shadows; and depth of field, using RIB and the C API.- introduces the techniques involved in creating and applying textures and shading. Additional material is available from the Essential series website: http://www.essential-series.com

Stephenson Essential RenderMan® fast jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. What Is Renderman?.- 2. Is Renderman for Me?.- 3. An Overview of the Renderman System.- 4. What Do I Need?.- 5. How to Use This Book.- 6. A Simple Scene.- 7. Moving Things Around.- 8. Simple Surfaces.- 9. Colour and Other Attributes of Objects.- 10. Camera Set-Up.- 11. Lighting.- 12. The Standard Shaders.- 13. More Complex Surfaces.- 14. Shadows.- 15. Motion Blur and Depth of Field.- 16. The C API.- 17. Particles and Hair.- 18. My First Shader.- 19. Lighting Models.- 20. Colour Ramps.- 21. Simple Patterns.- 22. Tiling and Repeating Patterns.- 23. Projections and Coordinate Spaces.- 24. Painted Textures.- 25. Displacement.- 26. Noise.- 27. Aliasing.- 28. Shading Models.- 29. Other Kinds of Shader.- Essential reading.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.