Buch, Englisch, 367 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 496 g
Buch, Englisch, 367 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 496 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-3-030-79924-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
Weitere Infos & Material
1. What Is the Twentieth-Century American High School? An Introduction, Kyle P. Steele.- 2. Politics and Markets: The Enduring Dynamics of the US System of Schooling, David Labaree.- 3. Revisions in the Citadel, Robert L. Hampel.- 4. “Intellectual Power” For All: Theodore Sizer and the Origins of the Coalition of Essential Schools at Phillips Academy, Andover.- 5. “A Living, Breathing, Curriculum”: Harlem Prep and the Power of Cultural Relevance, 1967-1974, Barry M. Goldenberg.- 6. Gendered Anxieties Pave the Way for a Separate and Unequal Co-Educational High School, Erika Kitzmiller.- 7. A Window into the Worlds of Students: An Analysis of 1920s High School Student Newspapers, Caitlin Cieslik-Miskimen.- 8. Books, Basketball, and Order of the Fish: Youth Culture in Midwest Small-Town High Schools, 1900-1930, Patricia Stovey.- 9. “Fight for Your Land”: Southern High School Activism and the Struggle for Youth Autonomy During and After the Second World War, Jon Hale.- 10. The Hidden Politics of High School Violence, Walter C. Stern.- 11. Shifting Public Perceptions of Wichita’s Southeast High School, 1957-2000, Lauren Elizabeth Coleman-Tempel.- 12. Funding the “High School of Tomorrow”: Inequity in Facility Construction in Rural North Carolina, 1964-1997, Esther Cyna.- 13. Epilogue, Kyle P. Steele.