Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 425 g
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 425 g
ISBN: 978-0-19-928853-3
Verlag: OUP Oxford
Bill Starbuck has been one of the leading management researchers over several decades. In this book he reflects on a number of challenges associated with management and social science research - the search for a 'behavioral science', the limits of rationality, the unreliability of many research findings, the social shaping of research agendas, cultures and judgements. It is an engaging, chronologically structured account in which he discusses some of his own
research projects and various methodological debates.
This is a feisty argument from someone who has been fully engaged with all aspects of research - carrying out research programmes, evaluating research, tirelessly questioning the assumptions and claims of social science research, and never avoiding the awkward theoretical or practical challenges that face organizational researchers.
Well written, provocative and unusual, this quasi autobiographical account will inform and entertain, and be a valuable guide to current and future research students.
Zielgruppe
Academics, researchers, and graduate students in management, organization studies, and the social sciences. Consultants, policymakers and management professionals engaged in research.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Geisteswissenschaften Philosophie Erkenntnistheorie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaften: Theorie, Epistemologie, Methodik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Datenanalyse, Datenverarbeitung
- Geisteswissenschaften Philosophie Wissenschaftstheorie, Wissenschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines




