Sriprakash | Pedagogies for Development | Buch | 978-94-007-9631-7 | sack.de

Buch, Englisch, Band 16, 200 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 335 g

Reihe: Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects

Sriprakash

Pedagogies for Development

The Politics and Practice of Child-Centred Education in India
2012
ISBN: 978-94-007-9631-7
Verlag: Springer Netherlands

The Politics and Practice of Child-Centred Education in India

Buch, Englisch, Band 16, 200 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 335 g

Reihe: Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects

ISBN: 978-94-007-9631-7
Verlag: Springer Netherlands


Pedagogies for Development takes a sociological approach to examine the introduction of child-centred education in contemporary Indian policy and school contexts. It investigates the promise of democratic learning in development discourses to ask how far child-centred models can address poverty and social inequalities in rural Indian communities. Drawing on in-depth ethnographic research conducted in the south Indian state of Karnataka, the book offers a multi-level analysis of international, national and state education practices of pedagogic reform. The book contributes to pressing debates about how ‘quality’ education should be conceptualised and assessed in development contexts, and brings into focus the assumptions which associate schooling to social justice. 

Sriprakash Pedagogies for Development jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction by the Series Editors; Rupert Maclean.- Acknowledgments.- List of Tables and Boxes.- List of Acronyms and Abbreviations.- 1. Introduction: Pedagogy and Development.- 2. Researching Pedagogic Reform.- 3. The Political Project of Child-centred Education in India.- 4. Education Reform in Karnataka: Two Pedagogies for Development.- 5. On Being a Teacher: Work Stories in Contexts of Change.- 6. Educating the Rural Child.- 7. Principles of Instruction.- 8. Nali Kali at Mallige Primary School.- 9. Learner-Centred teaching at Kamala Primary School.- 10. Child-centred Pedagogies and the Promise of Democratic Schooling.- Appendix: Notes on Caste.- Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.