Buch, Englisch, 216 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 293 g
Buch, Englisch, 216 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 293 g
Reihe: Leisure Studies in a Global Era
ISBN: 978-1-349-43934-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book develops a new theory of instrumental whiteness and leisure. Empirical research is drawn upon to highlight whiteness across a comprehensive and internationally-grounded range of leisure practices. The book explores sports participation, sports media and sports fandom, informal leisure, outdoor leisure, music, popular culture and tourism.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Geographie: Allgemeines, Karten & Atlanten
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
Weitere Infos & Material
1. Thinking about the Problem 2. Theories of 'Race' and Whiteness 3. Studies of Whiteness in Leisure Studies 4. A New Theory of Whiteness 5. Whiteness and Popular Culture 6. Whiteness and Music 7. Whiteness and Sport 8. Whiteness and Sports Media 9. Whiteness and Everyday Leisure 10. Whiteness and Tourism 11. Whiteness and Outdoor Leisure 12. Conclusions