Buch, Englisch, 287 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 458 g
Reihe: Worlds of Consumption
Buch, Englisch, 287 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 458 g
Reihe: Worlds of Consumption
ISBN: 978-1-349-29729-0
Verlag: Palgrave Macmillan US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
Weitere Infos & Material
Taking Stock and Forging Ahead: The Past and Future of Consumption History; H.Berghoff & U.Spiekermann PART I: CONSUMPTION HISTORY TODAY Consumption History in Europe: an Overview of Recent Trends; H.G.Haupt Research on the History of Consumption in the USA: An Overview; G.Cross The Hidden Consumer: Consumption in the Economic History of Japan; P.Francks Consumption, Identities, and Agency in Africa: An Overview; H.P.Hahn PART II: CONSUMPTION AND HISTORICAL SUB-DISCIPLINES The Business of Consumer Culture History: Systems, Interactions, and Modernization; P.W.Laird Affluence and Sustainability: Environmental History and the History of Consumption; F.Uekoetter Consumption Politics and Politicized Consumption: Monarchy, Republic, and Dictatorship in Germany, 1900–1939; H.Berghoff Consumption and Space: Inner-City Pedestrian Malls and the Consequences of Changing Consumer Geographies; J.Logemann Continental Europeans Respond to American Consumer Culture: Jürgen Habermas, Roland Barthes, and Umberto Eco; D.Horowitz PART III: CASE STUDIES 'God's Own Consumers': Billy Graham, Mass Evangelism, and Consumption in the United States during the 1950s; U.A.Balbier A Historical Herbal: Household Medicine and Herbal Commerce in a Developing Consumer Society; S.Strasser Science, Fruits, and Vegetables: A Case Study on the Interaction of Knowledge and Consumption in Nineteenth and Twentieth Century Germany; U.Spiekermann An Ambivalent Embrace: Businessmen, Mass Consumption, and Visions of America in the Third Reich; S.J.Wiesen