Buch, Englisch, 149 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 216 g
Buch, Englisch, 149 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 216 g
Reihe: Palgrave Studies in (Re)Presenting Gender
ISBN: 978-3-030-46681-7
Verlag: Springer International Publishing
Based on interviews and archival research, this book explores how media is implicated in Black women’s lives in Britain. From accounts of twentieth-century activism and television representations, to experiences of YouTube and Twitter, Sobande's analysis traverses tensions between digital culture’s communal, counter-cultural and commercial qualities.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Why the Digital Lives of Black Women in Britain?.- 2. Black Women and the Media in Britain.- 3. Black Women’s Digital, Creative and Cultural Industry Experiences.- 4. Black Women’s Digital Diaspora, Collectivity and Resistance.- 5. (Un)Defining the Digital Lives of Black Women in Britain.