Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 376 g
Methods and Examples in Cultural Economics
Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 376 g
ISBN: 978-3-642-09377-7
Verlag: Springer
This book documents the use of methods that put a value on cultural goods, including theater, cultural events, museums, archeological sites, and libraries. The author sets forth the advantages and disadvantages of each method using case studies to illustrate how they work. Moreover, the theoretical background of the methods and the kind of information they can provide are discussed. Both market and non-market valuation techniques are covered.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturpolitik, Kulturmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Geisteswissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
The Arts, Economics and Valuation.- Using Economic Impact Studies to Value the Arts.- Calculating Economic Impact.- The Contingent Valuation Method.- Using Willingness to Pay Studies to Value Cultural Goods.- The Choice Experiment Method and Use.- Conclusions.




