Snowball | Measuring the Value of Culture | Buch | 978-3-642-09377-7 | www2.sack.de

Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 376 g

Snowball

Measuring the Value of Culture

Methods and Examples in Cultural Economics
Softcover Nachdruck of hardcover 1. Auflage 2008
ISBN: 978-3-642-09377-7
Verlag: Springer

Methods and Examples in Cultural Economics

Buch, Englisch, 230 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 376 g

ISBN: 978-3-642-09377-7
Verlag: Springer


This book documents the use of methods that put a value on cultural goods, including theater, cultural events, museums, archeological sites, and libraries. The author sets forth the advantages and disadvantages of each method using case studies to illustrate how they work. Moreover, the theoretical background of the methods and the kind of information they can provide are discussed. Both market and non-market valuation techniques are covered.

Snowball Measuring the Value of Culture jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The Arts, Economics and Valuation.- Using Economic Impact Studies to Value the Arts.- Calculating Economic Impact.- The Contingent Valuation Method.- Using Willingness to Pay Studies to Value Cultural Goods.- The Choice Experiment Method and Use.- Conclusions.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.