Buch, Englisch, 211 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2952 g
Reihe: Crime Files
Top Hat, Gladstone Bag and Fog
Buch, Englisch, 211 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2952 g
Reihe: Crime Files
ISBN: 978-1-349-95604-3
Verlag: Palgrave Macmillan UK
In 1888 the name Jack the Ripper entered public consciousness with the brutal murders of women in the East End of London. The murderer was never caught, yet film and television depicts a killer with a recognisable costume, motive and persona. This book examines the origins of the screen presentation of the four key elements associated with the murders – Jack the Ripper, the victims, the detective and Whitechapel. Nineteenth-century history, art and literature, psychoanalytical theories of Freud and Jung and feminist film theory are all used to deconstruct the representation of Jack the Ripper on screen.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Stoffe, Motive und Themen
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Kriminalpsychologie, Forensische Psychologie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturpsychologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1. Historical and Cultural Context.- Chapter 2. Psychoanalytical Approach.- Chapter 3. Feminist Film Theory.- Chapter 4 Jack the Ripper.- Chapter 5. The Detective.- Chapter 6. The Victims.- Chapter 7. Whitechapel.- Conclusion.- Bibliography.- Filmography.