Smart | Ethics, Persuasion and Truth | Buch | 978-0-367-50856-2 | sack.de

Buch, Englisch, 170 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 272 g

Reihe: Routledge Library Editions: Ethics

Smart

Ethics, Persuasion and Truth


1. Auflage 2022
ISBN: 978-0-367-50856-2
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 170 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 272 g

Reihe: Routledge Library Editions: Ethics

ISBN: 978-0-367-50856-2
Verlag: Routledge


Originally published in 1984, deals with meta-ethics – that is the semantics and pragmatics of ethical language. This book eschews the notions of meaning and analyticity on which meta-ethics normally depends. It discusses questions of free will and responsibility and the relations between ethics on the one hand and science and metaphysics on the other. The author regards ethics as concerned with deciding what to do and with persuading others – not with exploring a supposed realm of ethical fact.

Smart Ethics, Persuasion and Truth jetzt bestellen!

Zielgruppe


General, Postgraduate, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Interlude On the Naturalistic Fallacy 3. Why Moral Language? 4. Considerations About the Semantics of ‘Ought’ 5. Goodness 6. Ethics, Truth and Fact 7. ‘Ought’, ‘Can’, Free Will and Responsibility 8. Ethics, Science and Metaphysics



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.