E-Book, Englisch, 228 Seiten
Reihe: ISSN
Creating New Cultures and Contexts for Accommodating Difference
E-Book, Englisch, 228 Seiten
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-4331-6362-3
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
Peter Smagorinsky / Joseph Tobin / Kyunghwa Lee: Introduction – Curt Dudley-Marling: Learning Disabilities: Theory Matters – Peter Smagorinsky: Vygotsky, "Defectology," and the Russian/Soviet Approach to Human Difference – Gina Marie Applebee: Blind and in Technicolor: A Personal Account of Adaptation – Dorothy Bossman: On Becoming a Number: Lessons Learned While Adjusting to Life with Multiple Sclerosis – Usree Bhattacharya: "There is nothing to do with these girls": The Education of Girls with Rett Syndrome – Christopher Bass: Confronting My Disabling Pedagogy: Reconstructing an English/Language Arts Classroom as an Enabling Context – Kyunghwa Lee / Jaehee Kwon / Jooeun Oh: Refusing to Become a Drifter: A Preschooler’s Resistance to the Transition to a Special Education Classroom – Melissa Sherfinski / Sera Mathew: Negotiating the Culture of Expertise: Experiences of Families of Children with Mild Autism and Other Sensory/Behavioral Differences – Jennifer Hensley / Patrick Graham / Joseph Tobin: Learning from Deaf Education – Xiaoying Zhao: Schools as Asylums: A Case Study of a Girl with OCD – Gail Boldt / Joseph Michael Valente: The Emotional Work of Inclusion: Living within Difference at L’Ecole Gulliver – Contributor Biographies – Index.