E-Book, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 225 mm
Reihe: Kultur- und Medientheorie
Slowinska Art/Commerce
1. Auflage 2014
ISBN: 978-3-8394-2619-7
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
The Convergence of Art and Marketing in Contemporary Culture
E-Book, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 225 mm
Reihe: Kultur- und Medientheorie
ISBN: 978-3-8394-2619-7
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
This book offers a compelling perspective on the striking similarity of art and commerce in contemporary culture. Combining the history and theory of art with theories of contemporary culture and marketing, Maria A. Slowinska chooses three angles (space, object/experience, persona) to bridge present and past, aesthetic appearance and theoretical discourse, and traditional divisions between art and commerce. Beyond both pessimistic and celebratory rhetorics, 'Art/Commerce' illuminates contemporary phenomena in which the aestheticization of commerce and the commercialization of aesthetics converge.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunstpsychologie und -soziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie