Buch, Englisch, Band 29, 286 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1310 g
Intention, Reflection, Critique
Buch, Englisch, Band 29, 286 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1310 g
Reihe: Mathematics Education Library
ISBN: 978-1-4020-0998-3
Verlag: Springer Netherlands
Special attention is paid to the notions of `dialogue' and `critique'. A central idea is that `dialogue' supports `critical learning of mathematics'. The link between dialogue and critique is developed further by including the notions of `intention' and `reflection'. Thus a theory of learning mathematics is developed which is resonant with critical mathematics education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Ausbildung, Jobs, Karriere: Naturwissenschaften, Technik, Medizin
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Communication in the Mathematics Classroom.- Inquiry Co-Operation.- Further Development of the Inquiry Co-Operation Model.- Dialogue and Learning.- Intention and Learning.- Reflection and Learning.- Critique and Learning.- Critical Epistemology and the Learning of Mathematics.