E-Book, Englisch
Reihe: Literature Now
How Conglomeration Changed the Publishing Industry and American Literature
E-Book, Englisch
Reihe: Literature Now
ISBN: 978-0-231-55006-2
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Strömungen & Epochen
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction
1. Mass Market (I): How Mass-Market Books Changed Publishing
2. Mass Market (II): How the Mass Market Won the World, Lost Its Soul—Then Lost the World
3. Trade (I): How Women Resisted Sexism and Reinvented the Novel
4. Trade (II): How Literary Writers Embraced Genre
5. Nonprofits: How Rebels Found Funding and Rejected New York
6. Independents: How W. W. Norton Stayed Free and Housed the Misfits
Conclusion
Glossary of Publishing Figures
Notes
Index