Simons / Usher | Situated Ethics in Educational Research | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 224 Seiten

Simons / Usher Situated Ethics in Educational Research


Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-135-12124-2
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 224 Seiten

ISBN: 978-1-135-12124-2
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Ethics has traditionally been seen as a set of general principles which can be applied in a range of situations. This book argues that in fact ethical principles must be shaped within different research practices and hence take on different significances according to varying research situations. The book develops the notion of situated ethics and explores how ethical issues are practically handled by educational researchers in the field. Contributors present theoretical models and practical examples of what situated ethics involves in conducting research on specific areas.

Simons / Usher Situated Ethics in Educational Research jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Ethics in the Practice of Research Helen Simons and Robin Usher 2. The Dark Side of Purity or the Double-Mindedness Sally Glen 3. Feminist Approaches to Situated Ethics Pat Usher 4. "Damned if You Do, Damned if You Don't": ethical and political dilemmas in evaluation research Helen Simons 5. "Come into My Parlour": ethical space and the conduct of evaluation Saville Kushner 6. Whose Side, Whose Research, Whose Learning, Whose Outcomes? Ethics, Emancipatory Research and Unemployment Rennie Johnston 7. Researching Education and Racialization: virtue or validity? Peter Figueroa 8. Snakes and Ladders: ethical issues in conducting educational research in a postcolonial context Mary McKeever 9. The Moral Maze of Image Ethics Jon Prosser 10. Dancing with the Devil: ethics and research in educational markets Nick Foskett 11. A Regrettable Oversight or a Significant Omission? Ethical Considerations in Quantitative Research in Education Keith Jones 12. Deconstructive Happening, Ethical Moment Robin Usher



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.