Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 240 mm, Gewicht: 562 g
Reihe: Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives
Analysis of an Internet-Based Education Community
Buch, Englisch, 198 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 240 mm, Gewicht: 562 g
Reihe: Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives
ISBN: 978-1-107-13885-8
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Mathematik | Informatik Mathematik Mathematik Allgemein Philosophie der Mathematik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie der Mathematik, Philosophie der Physik
Weitere Infos & Material
1. Introduction; 2. Ethnography with a leading internet-based educational center; 3. History of the Math Forum; 4. Possibilities and their foreclosure in the digital educational economy; 5. Mathematical conversations and mathematical thinking; 6. Mentoring students and faculty with digital technology; 7. Noticing and wondering in a mediated environment; 8. Space, affinity, and consciousness; 9. Identity and online interaction; 10. Conclusion; References; Index.