Buch, Englisch, 182 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 426 g
Strategies for Making Ethical Decisions in Business and Life
Buch, Englisch, 182 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 426 g
ISBN: 978-1-108-84119-1
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
Weitere Infos & Material
1. Core values: why we lead, why we follow; 2. Follow your gut?; 3. Self-deception and rationalization; 4. The power of the situation; 5. Shareholders, stakeholders, and societal institutions; 6. Weighing consequences; 7. Perspective-taking; 8. Being fair; 9. What are your core values?