Buch, Englisch, 386 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 588 g
From Theory to Practices in India
Buch, Englisch, 386 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 588 g
ISBN: 978-1-032-60930-0
Verlag: Routledge India
The book will be useful to students, preservice teachers, and teacher educators. It will also be of much value to in-service teachers, practitioners in different settings, teachers, policy makers, curriculum developers, and researchers in the field of environmental education.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutz, Umwelterhaltung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Umwelt- und Gesundheitspolitik
Weitere Infos & Material
Introduction: The Book at a Glance 1. State of the Environment 2. Introduction to Environmental Education 3. Why Environmental Education? 4. Responsible Environmental Behavior: Ultimate Goal of Environmental Education 5. Environmental Education in the School Curriculum 6. Tracing Environmental Education in India 7. Global Trends in Environmental Education and its Implementation in India 8. Teacher Empowerment in Environmental Education: A Concern 9. Education for Sustainable Development: Departure from Environmental Education 10. Climate Change Education 11. Way Forward 12. Afterword