Sheppard | The Meaning of Form in Contemporary Innovative Poetry | Buch | 978-3-319-81664-7 | sack.de

Buch, Englisch, 248 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3401 g

Reihe: Modern and Contemporary Poetry and Poetics

Sheppard

The Meaning of Form in Contemporary Innovative Poetry


Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-81664-7
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 248 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3401 g

Reihe: Modern and Contemporary Poetry and Poetics

ISBN: 978-3-319-81664-7
Verlag: Springer International Publishing


This study engages the life of form in contemporary innovative poetries through both an introduction to the latest theories and close readings of leading North American and British innovative poets. The critical approach derives from Robert Sheppard’s axiomatic contention that poetry is the investigation of complex contemporary realities through the means (meanings) of form. Analyzing the poetry of Rosmarie Waldrop, Caroline Bergval, Sean Bonney, Barry MacSweeney, Veronica Forrest-Thomson, Kenneth Goldsmith, Allen Fisher, and Geraldine Monk, Sheppard argues that their forms are a matter of authorial design and readerly engagement. 

Sheppard The Meaning of Form in Contemporary Innovative Poetry jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface.- Introduction: Form, Forms and Forming.- 1. Veronica Forrest-Thomson: Poetic Artifice and Naturalization in Theory and Practice.- 2.  Convention and Constraint: Form in the Innovative Sonnet Sequence.- 3. Translation as Transformation: Tim Atkins’ and Peter Hughes’ Petrarch.- 4. Meddling the Medieval: Caroline Bergvall and Erín Moure.- 5. Translation as Occupation: Simon Perril and Sean Bonney.- 6. Rosmarie Waldrop: Poetics, Wild Forms and Palimpsest Prose.- 7. The Trace of Poetry and the Non-Poetic: Conceptual Writing and Appropriation in Kenneth Goldsmith, Vanessa Place and John Seed.- 8. Stefan Themerson: Iconopoeia and Thought-Experiments in the Theater of Semantic Poetry.- 9. The Making of the Book: Bill Griffiths and Allen Fisher.- 10. Geraldine Monk’s Poetics and Performance: Catching Form in the Act.- 11. Form and the Antagonisms of Reality: Barry MacSweeney’s Sin Signs.- Notes.- Bibliography.- Index.


Robert Sheppard is Professor of Poetry and Poetics at Edge Hill University, UK, and a poet-critic. He is the author of History or Sleep: Selected Poems, The Poetry of Saying, a monograph on Iain Sinclair, and is the editor of an essay collection on Lee Harwood. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.