Cross-cultural Interactions and Service Quality
Buch, Englisch, 101 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 268 g
ISBN: 978-3-319-91940-9
Verlag: Springer International Publishing
This book investigates intercultural service encounters (ICSEs) in light of the rapidly globalizing world economy, examining the extant literature on the topic and identifying areas which require further exploration. With a focus on intercultural communication and competence, the author analyses diverse conceptual frameworks, providing theoretical models and practical initiatives for those working within the services marketing industry. An excellent resource for anyone interested in how culture shapes customer and employee expectations and perceptions, this book addresses the potential implications and limitations of future models.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kundenbeziehungsmanagement, Kundenpflege
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Literature Review and Theoretical Background.- 3. Intercultural Service Encounters.- 4. Research Directions and Implications.