Sharan / Shachar | Language and Learning in the Cooperative Classroom | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 176 Seiten, eBook

Reihe: Recent Research in Psychology

Sharan / Shachar Language and Learning in the Cooperative Classroom


Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-4612-3860-7
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 176 Seiten, eBook

Reihe: Recent Research in Psychology

ISBN: 978-1-4612-3860-7
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Language and Learning in the Cooperative Classroom reports the results of an experiment on the effects of cooperative learning. The authors address the following questions in detail: Is the effect of cooperative learning on achievement more salient for pupils from the majority or minority ethnic groups? Do pupils who study with the Group-Investigation method display more extensive verbal interaction with their peers than pupils who study with the Whole-Class method? Is the pupil's verbal interaction in groups related to his/her academic achievement? The findings are discussed in terms of their relevance for classroom instruction, for different theories of language behavior and language research, and for issues regarding ethnic relations in multi-ethnic classrooms.
Sharan / Shachar Language and Learning in the Cooperative Classroom jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1: Introduction and Background.- Academic Achievement.- Social Interaction.- Verbal Behavior in the Multiethnic Classroom.- This Experiment and the Study of Children’s Language.- Categories of Verbal Behavior: Some Comments on their Rationale and Background.- 2: Method.- Population.- In-service Teacher Training.- Implementation.- Classroom Observations.- Dependent Variables:.- 3: Results.- Academic Achievement.- Social Interaction.- Verbal Behavior.- Relationship between Pupil Behavior in the Discussions and their Academic Achievement.- 4: Discussion.- Academic Achievement.- Cooperative Learning, Achievement and Motivation.- Levels or Kinds of Achievement.- Cognitive Strategies and Pupils’ Achievement.- The Relationship between the Discussions and Academic Achievement.- Verbal Behavior.- Cognitive Strategies.- Educational Environment as a Variable Affecting Children’s Language.- Summary.- References.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.