Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g
Buch, Englisch, 217 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g
Reihe: Palgrave Studies in Gender and Education
ISBN: 978-3-030-92448-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies: Homosexualität, LGBTQ+
Weitere Infos & Material
Part 1: Researching trans youth and sex(uality) education.- Chapter 1. Introduction.-Chapter 2. Reflecting on queer subjectivities and practicing reflexivity.- Chapter 3. Sex(uality) Education in Australia from Past to Present.- Part 2: Formal sex(uality) education.- Chapter 4. Hetero- and cisnormativity in contemporary sex education.-Chapter 5. Trans youth perspectives on formal sex education.- Chapter 6. Envisioning a trans-positive, utopian sexuality education.- Part 3: Informal sex(uality) education.- Chapter 7. Friends, family and romance as sex(uality) education.- Chapter 8. Traditional popular media as sex(uality) education.- Chapter 9. Networked publics and online sex(uality) education.- Part 4: Reimagining sex(uality) education.- Chapter 10. Untangling the institutional constraints on trans youth ‘becoming’.- Chapter 11. Conclusions and implications for practice.