Semaan / Radespiel | Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft | Buch | 978-3-030-52431-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 145, 648 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 984 g

Reihe: Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design

Semaan / Radespiel

Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft

Contributions to the Final Symposium of the Collaborative Research Center 880, December 17-18, 2019, Braunschweig, Germany

Buch, Englisch, Band 145, 648 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 984 g

Reihe: Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design

ISBN: 978-3-030-52431-9
Verlag: Springer International Publishing


This book reports on the latest numerical and experimental findings in the field of high-lift technologies. It covers interdisciplinary research subjects relating to scientific computing, aerodynamics, aeroacoustics, material sciences, aircraft structures, and flight mechanics. The respective chapters are based on papers presented at the Final Symposium of the Collaborative Research Center (CRC) 880, which was held on December 17-18, 2019 in Braunschweig, Germany. The conference and the research presented here were partly supported by the CRC 880 on “Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft,” funded by the DFG (German Research Foundation). The papers offer timely insights into high-lift technologies for short take-off and landing aircraft, with a special focus on aeroacoustics, efficient high-lift, flight dynamics, and aircraft design.
Semaan / Radespiel Fundamentals of High Lift for Future Civil Aircraft jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Unconventional Applications and New Approaches for Flow Control.- A Brief Overview on Past Research on Coanda Assisted STOL Transport Aircraft.- Actuation system for Effective Flow Control of an Internally Blown Coanda flap.- Friction Drag Reduction by Transversal Spanwise Traveling Waves of Ribbed Surface.- Manipulation of Leading-Edge Vortex Flow.- Semi-Analytical Approach to the Determination of Free-Edge Stress Fields in Cylindrically Curved Composite Laminated Shells.- Air Curtain Flow Control for Aerodynamic Noise Reduction.- Multibody Modelling of an UHBR Engine and its Influence on the Dynamics of an Aircraft Wing.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.