A Critical Analysis of a Creative Business Intermediary
Buch, Englisch, 134 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2863 g
ISBN: 978-1-137-47887-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This study is based on the authors' fieldwork inside Cultural Enterprise Office, a small Scottish agency that supports creative businesses. It discusses UK policy on the creative economy, the rise of intermediaries between policy-making and the marketplace, and the playing out in the delivery of business advice services to creative microbusinesses.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Researching Cultural Enterprise Office
2. Nation, state and creative economy
3. Origins and development of CEO
4. Organisational values and practices of support
5. Future-proofing CEO?
6. Where next for cultural business support?