Buch, Englisch, Band 9, 130 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 245 mm, Gewicht: 389 g
Towards a Transgressive Pedagogy
Buch, Englisch, Band 9, 130 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 245 mm, Gewicht: 389 g
Reihe: Explorations of Educational Purpose
ISBN: 978-1-4020-5770-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Wissenschaftstheorie, Wissenschaftsphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Erkenntnistheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Kolonialismus, Imperialismus
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaften: Theorie, Epistemologie, Methodik
Weitere Infos & Material
History as Tool of Colonialism.- Teaching and Learning African History.- The Study of Africa and the African Experience: The Challenge and Possibilities of an Integrative Theory.- Theorizing Africa Beyond Its Boundaries.- Teaching Africa: “Development” and Decolonization.- Reclaiming “Development” Through Indigenity and Indigenous Knowledge.- Indigenous Knowledge! Any One? Pedagogical Possibilities for Anti-colonial Education.- Politicizing the Contemporary Learner: Implications for African Schooling and Education.- Looking to the Future – African-Centred Schooling in Action: Applying Development Discourse to Sustainability, Community Empowerment, and Health Awareness.