Buch, Englisch, 225 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 3894 g
ISBN: 978-1-137-32211-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book draws on a study of student transitions in higher education institutions to both unpack the concept of a learning transition and develop pedagogic strategies to enable learners to develop their learning careers. This book provides an original perspective on teaching and learning in higher education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
Preface 1. Introduction 2. The Four Transitions 3. Transitions: Attributes, Essences and Distinctions 4. Learning Careers 5. Identities, Pathologies and Power Relations 6. Academic Literary Practices 7. Assessment Careers 8. Feed-forward and Feedback Strategies 9. Participatory and Transformative Learning Pedagogies 10. Pedagogies for Transitions Annex One Methodologies and Research Approaches References Author Index Subject Index