Buch, Englisch, 219 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 316 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
Buch, Englisch, 219 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 316 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
ISBN: 978-3-658-31690-7
Verlag: Springer
Martin Schymanietz explores dynamic capabilities that help organizations to cope with the challenges and chances of the utilization of data for service provision. Data-driven service innovation provides a fruitful pathway for organizations to extend their current offerings, deepen customer relationships and increase revenues. He examines the nature of data-driven service innovation, accompanied challenges and identifies relevant actors and their roles on an individual level. This approach helps organizations to develop dynamic capabilities based on individual actors that in sum shape the whole organization.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
Weitere Infos & Material
From the resource-based view to dynamic capabilities.- Dynamic capabilities for service innovation.- Introducing data-driven service innovation.- Identifying actors and challenges.- Exploring actor roles and capabilities.- Towards a dynamic capability framework for data-driven service innovation.