Buch, Englisch, 119 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 293 g
Buch, Englisch, 119 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 293 g
Reihe: Memory Politics and Transitional Justice
ISBN: 978-3-030-93653-2
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtspolitik, Erinnerungskultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
Weitere Infos & Material
1. Introduction 1.1. Aims, questions and methodology1.2. Structure of the bookReferences
2. Conventional and Critical Approaches to Peace Education2.1. Conventional approaches to peace education2.2. Critical approaches to peace education2.3. Peace education in Colombia: context and challengesReferences
3. Historical Memory and Its (Dis)contents3.1. History and Memory3.2. Historical Memory3.3. Historical memory work in ColombiaReferences
4. Historical Memory-Oriented Peace Education and the Sustaining Peace Agenda4.1. Historical memory-oriented peace education: why and how4.2. The sustaining peace agenda: what’s in a termReferences
5. ConclusionReferences
BibliographyIndex




