Buch, Englisch, 252 Seiten, Hardback, Format (B × H): 150 mm x 231 mm, Gewicht: 499 g
Popular Songs, Social Justice, and the Will to Change
Buch, Englisch, 252 Seiten, Hardback, Format (B × H): 150 mm x 231 mm, Gewicht: 499 g
ISBN: 978-1-9788-0812-6
Verlag: Rutgers University Press
Music Is Power takes us on a guided tour through the past 100 years of politically-conscious music, from Pete Seeger and Woody Guthrie to Green Day and NWA. Covering a wide variety of genres, including reggae, country, metal, psychedelia, rap, punk, folk and soul, Brad Schreiber demonstrates how musicians can take a variety of approaches-angry rallying cries, mournful elegies to the victims of injustice, or even humorous mockeries of authority-to fight for a fairer world. While shining a spotlight on Phil Ochs, Gil Scott-Heron, The Dead Kennedys and other seminal, politicized artists, he also gives readers a new appreciation of classic acts such as Lesley Gore, James Brown, and Black Sabbath, who overcame limitations in their industry to create politically potent music
Music Is Power tells fascinating stories about the origins and the impact of dozens of world-changing songs, while revealing political context and the personal challenges of legendary artists from Bob Dylan to Bob Marley.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikkritik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Volksmusik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Andere zeitgenössische Musikrichtungen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur