Buch, Englisch, 462 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 630 g
Reihe: Research
Buch, Englisch, 462 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 630 g
Reihe: Research
ISBN: 978-3-658-27581-5
Verlag: Springer
Big data has become an important success driver in airline network planning. Maximilian Schosser explores the status quo of network planning across a case study group consisting of nine airlines representing different business models. The author describes 23 big data opportunities for airline network planning and evaluates them based on their specific value contribution for airline network planning. Subsequently, he develops a financial evaluation methodology for big data opportunities based on key performance indicators for airline network planning departments.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Luftfahrtindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
Weitere Infos & Material
Introduction, Methodology, and Theoretical Foundations of Strategic Network Planning in Airlines.- Status Quo of Strategic Network Planning in Airlines.- Big Data Opportunities for Airline Network Planning.- Financial Impact of Big Data for Airline Network Planning.