Buch, Englisch, 213 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3947 g
ISBN: 978-1-137-59448-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio TV-Drama
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
Weitere Infos & Material
Introduction: Class Di_visions and the Cultural Politics of Serial Television.Sieglinde Lemke and Wibke Schniedermann.- Part I.(Di)Vision: “Lower” Class Televisibility.- 1.Framing Class, Vicarious Living, and Conspicuous Consumption.Diana Kendall.- 2.American Media's Class Distinctions: “Hillbillies,” “Welfare Queens,” and “Teen Moms”.Diana Owen.- 3.The Paradoxical Class Politics in Here Comes Honey Boo Boo.Evangelia Kindinger.- 4.Reality TV and Its Audiences Reconsidered: Class and Poverty in Undercover Boss.Tanja Aho. Part II.Di*Visions: Screening Exploitation, Neoliberal Lies, and the Politics of Class Realignment.- 5.Lifestyle Precarity and Creative Class Affirmation in Girls.Eric C. Erbacher.- 6.House of Lies and the Management of Emotions.Stefanie Mueller.- 7.The Financialization of Domestic Space in Arrested Development and Breaking Bad.Julia Leyda.- 8.Realignment and Televisual Intellect: The Telepraxis of Class Alliances in Contemporary Subscription Television Drama.Stephen Shapiro