Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5207 g
Creating a Monarchical Brand in Nineteenth-Century Europe
Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5207 g
Reihe: Palgrave Studies in Modern Monarchy
ISBN: 978-3-319-63599-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction: A royal Prince who is also a Sailor.- 2. Monarchy at sea: The maritime dimension of nationalization.- 3. Princes in disguise: The myths of equality and professionalism.- 4. To the empire’s ends: Mobility in a globalizing world.- 5. Princes living on the edge: Celebrity and the markets.- 6. Conclusion: A brand enters series production.- Note on sources.- List of archival and newspaper sources.- Index.