Schmidt | Verified Transparency | Buch | 978-3-942532-51-8 | sack.de

Buch, Englisch, Band 119, 46 Seiten, PB, Format (B × H): 210 mm x 280 mm, Gewicht: 200 g

Reihe: PRIF Reports

Schmidt

Verified Transparency

New conceptual ideas for conventional arms control in Europe
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-3-942532-51-8
Verlag: PRIF – Leibniz-Institut für Friedens- und Konfliktforschung

New conceptual ideas for conventional arms control in Europe

Buch, Englisch, Band 119, 46 Seiten, PB, Format (B × H): 210 mm x 280 mm, Gewicht: 200 g

Reihe: PRIF Reports

ISBN: 978-3-942532-51-8
Verlag: PRIF – Leibniz-Institut für Friedens- und Konfliktforschung


Conventional arms control in Europe has reached a crossroads. If the modernization of the legally binding CFE Treaty and the politically binding Vienna Document fails, the treaties will likely fade away in the next few years. Hans-Joachim Schmidt points out the merits of conventional arms control, analyzes the current crisis and proposes a series of concrete instruments and measures for its modernization. He argues the importance of conventional arms control for security cooperation in the future, as it could reestablish confidence and strengthen the OSCE. Even the ambitious aim of global Nuclear Zero would have no chance of being realized for the time being with the loss of the arms control instrument.

Schmidt Verified Transparency jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.