Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 511 g
Reihe: Routledge Research in Digital Media and Culture in Asia
Generation Hashtag
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 511 g
Reihe: Routledge Research in Digital Media and Culture in Asia
ISBN: 978-1-032-03723-3
Verlag: Routledge
The book connects empirical evidence to classic theories of value change and political behaviour. It departs from a narrow ‘digital divide’ framing whereby Internet access produces Internet activism. It introduces the concepts of ‘digital self-expression’ and of ‘middle-class struggles’ to capture the value-stratified nature of political engagement in the online sphere. Drawing on a blend of ‘big-data’ text analyses, representative opinion research, and socioeconomic household analyses, a rich picture of the determinants of digital activism emerges.
This truly cross-disciplinary book will appeal particularly to students and scholars in Political Science, Sociology, International Development, and Communication, but also to anyone eager to learn about political activism, social transformation, and new media from a global perspective.
Zielgruppe
Academic, Postgraduate, and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Globalisierung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Kolonialismus, Imperialismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Gruppen & Klassen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
Weitere Infos & Material
List of Figures, List of Tables, Acknowledgements, Abbreviations and Acronyms, 1. Introduction, 2. The Mobile Middle: Rise of an Aspiring Class, 3. From Traditional Values to Digital Self-Expression, 4. Socioeconomic Origins of Digital Activism, 5. From Twitter Fame to Public Shame: How a Social Media Storm Saved Indonesia’s
Democracy, 6. Clash of the Hashtags: Post-/Materialist Partisanship in Social Media, 7. Digital Activism between Precarity and Prosperity, 8. Generation Hashtag: Middle-Class Struggles in the Digital Sphere, Annex, Index