A Business Manager's Take on How to Boost Productivity in Higher Education
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 433 g
ISBN: 978-3-658-00212-1
Verlag: Springer
Christian Schierenbeck makes a provocative case that higher education across the globe suffers from a profound productivity crisis which prevents broad access to affordable and high-quality educational services. He shows how the vast productivity gap in higher education could be closed if academic managers borrowed some of the managerial practices applied by the world’s leading business enterprises. In order for this to happen in practice, the author argues for radical changes in the policy framework for higher education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sonstige Dienstleistungssektoren
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Higher Education.- Productivity Gap.- Management Practices.- Policy Framework.- Educational Impact.- Educational Costs.