Schertzinger | Creating Value in Insurance Mergers and Acquisitions | E-Book | sack.de
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E-Book, Englisch, 343 Seiten, eBook

Schertzinger Creating Value in Insurance Mergers and Acquisitions


2009
ISBN: 978-3-8349-8210-0
Verlag: Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 343 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-8349-8210-0
Verlag: Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
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Andreas Schertzinger identifies determinants of successful transactions, such as transaction timing and diversifying transaction strategy, through a multivariate statistical analysis. Two case studies illustrate success factors specifically related to the conduct of transactions in greater detail.



Dr. Andreas Schertzinger promovierte bei Prof. Dr. Dirk Schiereck am Stiftungslehrstuhl Bank- und Finanzmanagement der European Business School Oestrich-Winkel. Er ist heute als Unternehmensberater für McKinsey & Company, Inc., New York, tätig.

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1;Foreword;6
2;Overview of Contents;8
3;Table of Contents;10
4;List of Figures;15
5;List of Tables;19
6;List of Abbreviations;23
7;1 Introduction;24
8;2 Overview of M&A in the European Insurance Industry;28
8.1;2.1 Objectives;28
8.2;2.2 Overview of M&A;29
8.3;2.3 M&A in the European insurance industry;36
8.4;2.4 Momentum in the European insurance M&A market;64
8.5;2.5 Summary;69
9;3 Recent Studies on the Success of Insurance Transactions;71
9.1;3.1 Objectives;71
9.2;3.2 Overview of recent studies on the success of M&A in the insurance industry;71
9.3;3.3 Event studies on value creation;74
9.4;3.4 Summary;94
10;4 Value Creation by M&A in the European Insurance Industry – an Empirical Investigation;98
10.1;4.1 Objectives;98
10.2;4.2 Data sample;100
10.3;4.3 Analysis of short-term value creation;112
10.4;4.4 Analysis of medium- and long-term value creation;148
10.5;4.5 Summary;181
11;5 Case Studies on Value Creation by M&A in the European Insurance Industry;198
11.1;5.1 Objectives;198
11.2;5.2 Analysis approach;200
11.3;5.3 Overview of selected cases;208
11.4;5.4 Case study A: Munich Re acquires American Re (1996);215
11.5;5.5 Case study B: CGU merges with Norwich Union (2000);266
11.6;5.6 Summary;315
12;6 Conclusion;319
13;7 Appendix;323
13.1;7.1 Event Study – Additional details on short-term analyses;323
13.2;7.2 Event Study – Additional details on long-term analyses;338
13.3;7.3 Case Study A – Additional details on Munich Re and American Re;339
14;8 References;345

Overview of M&A in the European Insurance Industry.- Recent Studies on the Success of Insurance Transactions.- Value Creation by M&A in the European Insurance Industry – an Empirical Investigation.- Case Studies on Value Creation by M&A in the European Insurance Industry.


Dr. Andreas Schertzinger promovierte bei Prof. Dr. Dirk Schiereck am Stiftungslehrstuhl Bank- und Finanzmanagement der European Business School Oestrich-Winkel. Er ist heute als Unternehmensberater für McKinsey & Company, Inc., New York, tätig.



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