Schafer | Exploring the Collective Unconscious in the Age of Digital Media | Buch | 978-1-4666-9891-8 | sack.de

Buch, Tschechisch, Englisch, 251 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1141 g

Reihe: Advances in Psychology, Mental Health, and Behavioral Studies

Schafer

Exploring the Collective Unconscious in the Age of Digital Media


Erscheinungsjahr 2016
ISBN: 978-1-4666-9891-8
Verlag: Information Science Reference

Buch, Tschechisch, Englisch, 251 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1141 g

Reihe: Advances in Psychology, Mental Health, and Behavioral Studies

ISBN: 978-1-4666-9891-8
Verlag: Information Science Reference


For decades we have witnessed the emergence of a media age of illusion that is based on the principles of physics—the multidimensionality, immateriality, and non-locality of the unified field of energy and information—as a virtual reality. As a result, a new paradigm shift has reframed the cognitive unconscious of individuals and collectives and generated a worldview in which mediated illusion prevails. Exploring the Collective Unconscious in a Digital Age investigates the cognitive significance of an altered mediated reality that appears to have all the dimensions of a dreamscape. This book presents the idea that if the digital media-sphere proves to be structurally and functionally analogous to a dreamscape, the Collective Unconscious researched by Carl Jung and the Cognitive Unconscious researched by George Lakoff are susceptible to research according to the parameters of hard science. This pivotal research-based publication is ideally designed for use by psychologists, theorists, researchers, and graduate-level students studying human cognition and the influence of the digital media revolution.

Schafer Exploring the Collective Unconscious in the Age of Digital Media jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Stephen Brock Schafer, Digipen Institute of Technology, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.