Scalise / Vogel | Cross-Disciplinary Issues in Compounding | Buch | 978-90-272-4827-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 311, 382 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 850 g

Reihe: Current Issues in Linguistic Theory

Scalise / Vogel

Cross-Disciplinary Issues in Compounding

Buch, Englisch, Band 311, 382 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 850 g

Reihe: Current Issues in Linguistic Theory

ISBN: 978-90-272-4827-5
Verlag: John Benjamins Publishing Company


The study of compounds is currently at the center of attention in many areas of both theoretical and applied linguistics. This volume brings together contributions by experts involved in a wide range of such areas, based on a large number of diverse languages – spoken and signed. The fact that compound constructions are at the interface of the various components of language – morphology, syntax, phonology, and semantics – makes them ideal testing grounds for models of grammatical architecture, as seen in a number of these chapters. The breadth and depth of the coverage of topics, as well as the unified bibliography, make this volume a basic reference source for those interested in current theoretical as well as experimental approaches to compounding, and thus to theoretical linguists as well as psycholinguists and researchers in related fields of cognitive science.
Scalise / Vogel Cross-Disciplinary Issues in Compounding jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.