E-Book, Englisch, Band 106, 304 Seiten
Reihe: Studies in Imperialism
Sèbe / Sebe Heroic imperialists in Africa
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-5261-0350-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
The promotion of British and French colonial heroes, 1870–1939
E-Book, Englisch, Band 106, 304 Seiten
Reihe: Studies in Imperialism
ISBN: 978-1-5261-0350-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
This book looks at imperial heroes from behind the legends of a dozen major colonial figures on both sides of the Channel, revisiting the familiar stories from a radically new angle. It demonstrates how their reputations were made over several decades, and depicts the milieus and individuals who supported, and benefited from, these heroic stories.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Kolonialismus, Imperialismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Diplomatie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
Weitere Infos & Material
General Editor's introduction
Introduction
I: Contexts
1. The emergence of a new type of hero: British and French contexts
2. Imperial heroes and the market I: the written world
3. Imperial heroes and the market II: the audiovisual world
II: Uses
4. Imperial heroes and domestic politics
5. Cross-Channel Entente? The values embodied by imperial heroes
III: Case studies
6. The creation of the Marchand legend, 1895–1906
7. George Warrington Steevens, Blackwood Publishers and the making of 'With Kitchener to Khartoum'
Conclusion
Biographical sketches
Index