Sargent MD / Sargent / King | Society, Schools and Progress in India | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 264 Seiten, Web PDF

Sargent MD / Sargent / King Society, Schools and Progress in India

The Commonwealth and International Library: Education and Educational Research Division
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4831-6031-3
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

The Commonwealth and International Library: Education and Educational Research Division

E-Book, Englisch, 264 Seiten, Web PDF

ISBN: 978-1-4831-6031-3
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Society, Schools and Progress in India

Sargent MD / Sargent / King Society, Schools and Progress in India jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1;Front Cover;1
2;Society, Schools and Progress in India;4
3;Copyright Page;5
4;Table of Contents;6
5;Comparative Studies;8
5.1;THE MAKING OF THE FUTURE;9
5.2;THE TRANSFORMATION OF EDUCATION;9
5.3;COMPARATIVE EDUCATION IN GENERAL;12
5.4;THE PURPOSE OF THIS SERIES;13
5.5;THE PARTICULAR CASE OF INDIA;15
6;Preface;18
7;Introduction;26
8;Explanatory Notes;30
9;CHAPTER 1. The Historical Background. I;32
9.1;FROM THE INDUS CIVILIZATIONS TO THE BEGINNING OF BRITISH RULE;33
9.2;THE BRITISH RAJ;37
10;CHAPTER 2.
The Historical Background. II;56
10.1;INDIA SINCE INDEPENDENCE;56
10.2;EDUCATION UNDER THE BRITISH RAJ;65
11;CHAPTER 3.
Important Formative Institutions;78
12;CHAPTER 4.
The Political and Administrative Structure as it Affects Education;93
13;CHAPTER 5.
Prevalent Assumptions Affecting the Development of a Formal Education System;109
13.1;THE MAIN BRANCHES;110
13.2;PRE-PRIMARY EDUCATION;110
13.3;BASIC (PRIMARY AND MIDDLE) EDUCATION;111
13.4;SECONDARY OR HIGH SCHOOL EDUCATION;115
13.5;UNIVERSITY EDUCATION;121
13.6;TECHNICAL, COMMERCIAL AND ART EDUCATION;127
13.7;ADULT EDUCATION;130
14;CHAPTER 6.
Prevalent Assumptions—the Essential Services;133
14.1;THE SUPPLY AND TRAINING OF TEACHERS;133
15;CHAPTER 7.
The Existing School and Formal Education System;150
15.1;PRE-PRIMARY EDUCATION;151
15.2;PRIMARY OR JUNIOR BASIC EDUCATION;151
15.3;MIDDLE SCHOOL OR SENIOR BASIC EDUCATION;154
15.4;HIGHER SECONDARY EDUCATION;155
15.5;UNIVERSITY EDUCATION;157
15.6;TECHNICAL EDUCATION;159
15.7;SOCIAL EDUCATION;164
15.8;THE ESSENTIAL SERVICES;165
15.9;ADMINISTRATION AND FINANCE;166
16;CHAPTER 8.
Current Problems, Including Adaptation to Technological, Social, and International Change. I;168
17;CHAPTER 9.
Current Problems. II;191
18;CHAPTER 10.
The Report of the Education Commission and the Fourth Five-year Plan;208
18.1;THE REPORT OF THE EDUCATION COMMISSION;208
18.2;THE FOURTH FIVE-YEAR PLAN, 1966–71
;228
19;Conclusion;237
20;Appendixes;240
20.1;APPENDIX A: Enrolments;241
20.2;APPENDIX B:
Teachers' Salaries;244
20.3;APPENDIX C: Finance;254
21;Index;260



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.