Salmela / Mayer | Emotions, Ethics, and Authenticity | Buch | 978-90-272-4155-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 5, 237 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 600 g

Reihe: Consciousness & Emotion Book Series

Salmela / Mayer

Emotions, Ethics, and Authenticity

Buch, Englisch, Band 5, 237 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 600 g

Reihe: Consciousness & Emotion Book Series

ISBN: 978-90-272-4155-9
Verlag: John Benjamins Publishing Company


The relationship of emotions, ethics, and authenticity constitutes a nexus of philosophical and psychological problems with wide interdisciplinary relevance. What is the proper role of emotions in moral behavior and theory; are emotions reliable guides to our authentic personal values; and finally; what does it mean to be authentic in one's emotions, assuming that there is such thing as emotional authenticity in the first place? The various contributions of this book seek to answer these vexing but rarely discussed questions, offering a broad intellectual tour that ranges from philosophy to psychology, sociology, and gender studies.
Salmela / Mayer Emotions, Ethics, and Authenticity jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction
Mikko Salmela and Verena Mayer
Part I. Authenticity, emotions, and the self
Self-love and the structure of personal values
Bennett W. Helm
The self of shame
Julien A. Deonna and Fabrice Teroni
Authenticity and self-governance
Monika Betzler
Part II. Ramifications of emotional authenticity
Picturing the authenticity of emotions
Felicitas Kraemer
Status, gender, and the politics of emotional authenticity
Leah R. Warner and Stephanie A. Shields
How to be “emotional”?
Verena Mayer
Authenticity and occupational emotions: A philosophical study
Mikko Salmela
Part III. Emotional authenticity in ethics and moral psychology
Is emotivism more authentic than cognitivism? Some reflections on contemporary research in moral psychology
Craig M. Joseph
Emotional authenticity as a central basis of moral psychology
Ralph D. Ellis
Authentic emotions as ethical guides? A case for scepticism
Helena Flam
Emotional optimality and moral force
Kristján Kristjánsson
Index


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.