Sacré / De Visscher | Learning the City | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 98 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Education

Sacré / De Visscher Learning the City

Cultural Approaches to Civic Learning in Urban Spaces
1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-46230-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Cultural Approaches to Civic Learning in Urban Spaces

E-Book, Englisch, 98 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Education

ISBN: 978-3-319-46230-1
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book explores a cultural understanding of cities and processes of civic learning by scrutinizing urban educational topics from a cultural studies perspective. This book approaches the city as a cultural fabric that consists of social, material and symbolic dimensions, and describes how civic learning is not an accidental outcome of cities but an essential component through which citizens coproduce the city. Through a combination of theoretical development and methodological reflection the chapters in the book explore three interrelated questions addressing the relationships between culture, learning and the city: How does civic learning appear in urban spaces? How does civic learning take place through urban spaces? How are urban spaces created as a result of civic learning?
Sacré / De Visscher Learning the City jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction. Hari Sacré & Sven De Visscher.- Chapter 2: Geographies of Hanging out: Playing, dwelling and thinking with the city.  Noora Pyyry.- Chapter 3: Storytelling in Urban spaces: Exploring storytelling as a social work intervention in processes of urbanization. Hari Sacré et al.- Chapter 4: The inner city skater facility – playground or control mechanism?  On urban youth, civic learning and pedagogical dilemmas.  Peter Hornboek and David Thore Gravesen.- Chapter 5: Space is more than place: The urban context as contested terrain of inclusive learning settings for adults and arena of political subjectivation.  Silke Schreiber-Barsch.- Chapter 6: (Re)-Learning the city for intergenerational exchange. Helen Manchester and Keri Fraser.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.