• Neu
Sachse / Heinrich / Heiss | Employer Attractiveness from the Perspective of Different Generations | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 58 Seiten

Reihe: Springer essentials

Sachse / Heinrich / Heiss Employer Attractiveness from the Perspective of Different Generations

Unity Instead of Differences
Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-662-72421-7
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Unity Instead of Differences

E-Book, Englisch, 58 Seiten

Reihe: Springer essentials

ISBN: 978-3-662-72421-7
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



The discussion about generational differences in the workplace is omnipresent—often shaped by clichés and generalizations. This book provides a well-founded, empirically supported analysis of whether expectations for attractive employers truly differ across generations. The findings reveal: much of what is considered generation-specific is actually a reflection of broader societal change.

Based on a large-scale survey of employees from four generations, key factors are identified that make employers attractive—regardless of employee age. The book offers practical recommendations for sustainable human resource management—beyond generational myths.

Sachse / Heinrich / Heiss Employer Attractiveness from the Perspective of Different Generations jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner

Weitere Infos & Material


Introduction.- Employer Attractiveness as a Success Factor.- Generations in the Workplace.- Criticism of Common Generational Classifications.- Previous Research on Generational Differences in Work Attitudes.- Evidence Instead of Assumptions: Our Methodology for Investigating Generational Differences.- Relevant Across Generations: Analysis of Key Factors of Employer Attractiveness.- Generational Differences in the Impact of Employer Attractiveness Factors.- Considering Life Phase Effects.- Limitations of Our Study.- HR Management Without Generational Myths: Practical Recommendations.- Conclusion.


Katharina Sachse, Silke F. Heiss, and Sandra Sülzenbrück are professors of business psychology at various universities of applied sciences. They have expertise in personnel psychology research and practice. Claus-Peter Heinrich is a business psychologist and Vice President Brand at IONOS Group.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.