Russell | Technology and Assessment | Buch | 978-1-59311-039-0 | sack.de

Buch, Englisch, 260 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Research Methods for Educational Technology

Russell

Technology and Assessment

The Tale of Two Interpretations (Hc)

Buch, Englisch, 260 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Research Methods for Educational Technology

ISBN: 978-1-59311-039-0
Verlag: Information Age Publishing


Together, the words technology and assessment have different meaning for different people. Those who work with educational or instructional technology take these words to mean assessing the impacts of technology on teaching and learning. Test developers and psychometricians, however, consider ways in which computer-based technologies can be used to enhance current approaches to student assessment. This book examines technology and assessment from both perspectives by examining past, current and promising methodologies and applications in both fields. The influences instructional uses of technology and the increasing reliance on testing to gauge student and school performance have on one another are also explored. The book concludes by describing an organizational structure that could bring instructional applications of technology and assessment practices into closer alignment.
Russell Technology and Assessment jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.